Wednesday 19 March 2014

I això per a que serveix?


L'altre dia em va arribar un mail d'un antic alumne que està treballant en la part d'efectes visuals en pel·lícules, entre d'altres coses em va esciure

(...) parte de lo que hago en esta película me esta haciendo tener que recuperar muchos de los conocimientos matemáticos y físicos del colegio... Y he sufrido el tópico: "Los Productos Escalares no los voy a usar nunca..." - (Igual que muchas otras operaciones y conocimientos que pasan por el mismo pensamiento durante la adolescencia) - ¡Pues ala! ¡Los uso cada día ahora! Las matemáticas vectoriales son el pan de cada día...
I això em va fer recordar que moltes vegades mentre ensenyem i mentre aprenem, sobretot assignatures que no ens interessen gaire, la pregunta que ens fem és I això per a què serveix? A vegades la utilitat no és immediata, si no que és un pas necessari per poder fer coses més complicades. Un gran exemple és la pel·lícula de Karate Kid on Daniel Larusso no entenia per què el senyor Miyagi el tenia netejant cotxes enlloc d'aprendre karate, que és el que ell volia. 

El que ell no sabia és que, a banda d'estalviar-li feina al senyor Miyagi, estava automatitzant les tècniques bàsiques del karate. En aquest cas, com en tants d'altres, el professor tenia una idea clara d'on volia arribar i quin era la millor forma de fer-ho ... tot i què per l'alumne no era evident.

L'altre cosa que cal tenir en compte la va dir un dels grans mestres, en Yoda, quan Luke Skywalker està aprenent a fer anar la Força


Què en el cas de l'educació ho podríem modificar en: ja que ho has de fer igual, fes-ho lo millor que puguis. Més endavant ja en trauràs profit.


No comments:

Post a Comment