Fins fa no gaire la imatge que es tenia d'un programador era més o menys la de la imatge. Fins i tot en anglés hi havia un terme més o menys despectiu per qualificar-los - als programadors i alguns més -, NERD. Amb el temps la imatge ha anat canviant, segurament per què la feina dels programadors cada cop s'ha anat fent més evident i més accessible i els programadors cada cop han anat agafant més popularitat i èxit, fins al punt que no costa gaire saber qui són els tres personatges de la foto.
Tant ha canviat el tema, i tant assequible és la programació, que la imatge del programador que s'està buscant en alguns països, i en alguns sistemes educatius és aquesta:
I hi ha unes quantes eines i aplicacions que tenen per objectiu introduir la programació i la robòtica als més joves, el que segueix és una breu selecció (aquí teniu una llista, tot i que no està ordenada)
Daisy the dinosaur és una app educativa per iPad que pretèn introduir a la programació als més petits. Es plantegen uns reptes i s'han d'anar arrossegant les instruccions a la pantalla.
En aquesta línia, també trobem CargoBot, una altra aplicació per iPad, on l'objectiu és portar amb el mínim d'instruccions unes capses d'un lloc a un altre. El joc recorda a les Torres de Hanoi, i els reptes són més complicats que en el cas de Daisy, no pel nivell de complicació del llenguatge, si no per què cal pensar una mica més en com fer-ho.
Dins de la immensa oferta educativa oberta que té el MIT, hi ha un parell pensades per l'educació, la primer és l'Scratch, un llenguatge amb el que es poden fer jocs i històries interactives fàcilment, amb una zona social per copmpartir els projectes. El programa és prou versàtil i ha tingut prou èxit com per tenir extensions a la robòtica i al control programable, com són el LEGO We Do i el Scratch for Arduino. L'altre opció, però aquesta per programadors una mica més experts és el App inventor, que permet desenvolupar aplicacions per dispositius mòbils. Aquests són dos exemples de la feina que està fent el MIT per fer l'educació més atractiva. De fet, aquestes dues aplicacions, Scratch i App Inventor, són les que hem estat utilitzant al Enrichment Project de Computing de segon cicle.
Com ja he dit la llista és prou extensa, i hi ha per totes les edats i gustos, des dels més petits en format més lúdic fins als que volen alguna cosa més seriosa a través d'agun curs massiu obert, com els de Coursera o EdX o Udacity
No comments:
Post a Comment