A mesura que ens anem fent grans, un dels canvis és que l'educació passa de ser lúdica a ser més formal, en algun moment ens posen exàmens escrits, i més endavant exàmens oficials. Només fa falta veure la diferència que hi ha a les classes dels nens de 3 anys als alumnes de 17, i ja no en parlem dels alumnes universitaris. Des de fa temps que es diu que si es fomenta l'exploració o investigació de l'alumne o s'aconsegueix fer divertida i entretinguda una assignatura, l'alumne aprèn més. Aquesta és una d'aquelles idees que són més fàcil de dir que de portar a la pràctica.
Aquesta idea, que no és nova, ara ha estat rebatejada amb el nom de Gamification, tot i que aquest terme no s'aplica només a l'educació si no a qualsevol aspecte de l'activitat humana, un exemple el tenim en el Foursquare i la seva llista d'insígnies que recorden a les insígnies dels Scouts, en funció de les vegades que 'fitxes' en un lloc, tens un reconeixement o un altre. Una explicació prou completa sobre gamificació la podeu trobar en aquest curs gratuït a Coursera.
Una de les idees és utilitzar els mecanismes que utilitzen els jocs més populars a la xarxa i aplicar-los a l'educació: s'han d'anar posant reptes assolibles i el jugador ha d'aconseguir alguna recompensa o reconeixement, ja sigui passar al proper nivell, alguna cosa que pot utilitar en el joc, una insígnia que pot fer pública, ... Un exemple de com això pot funcionar seria Mathletics. Però hi ha altres opcions més similars a jocs, es tracta de començar amb alguna cosa prou senzilla que expliqui el funcionament del joc, i cada cop que s'introdueixi una cosa nova, posar una pantalla on es pugui provar.
Algunes de les propostes poden semblar només jocs, però a mesura que un va passant nivells, cada cop es fa més necessari haver aprés alguna cosa, tenir més habilitat. Alguns exemples:
Potser voleu intentar complir els requisits de l'Spaghetti Bridge Contest, el material per fer-ho està a l'abast de tothom, hi ha resultats espectaculars.
Per entendre les forces en els pont hi ha vàries opcions, una és simulador West Point Bridge Designer, que permet comprendre molt bé com van els esforços en un pont, però no és prou distret. hi ha altres opcions, com Bridge Craft, on hem de fer ponts per què un simpàtic ... animaló continuï la seva passejada,
Vols aprendre a programar? Cap problema, també hi ha força opcions com ja hem explicat en un altre post. Una de les més interessants per començar és Cargo Bot.
Alguns exercicis de matemàtiques no són prou interessants? Cap problema, afegim-hi uns quants zombies per posar una mica de pressió: Maths vs Zombies
Aquesta idea, que no és nova, ara ha estat rebatejada amb el nom de Gamification, tot i que aquest terme no s'aplica només a l'educació si no a qualsevol aspecte de l'activitat humana, un exemple el tenim en el Foursquare i la seva llista d'insígnies que recorden a les insígnies dels Scouts, en funció de les vegades que 'fitxes' en un lloc, tens un reconeixement o un altre. Una explicació prou completa sobre gamificació la podeu trobar en aquest curs gratuït a Coursera.
Una de les idees és utilitzar els mecanismes que utilitzen els jocs més populars a la xarxa i aplicar-los a l'educació: s'han d'anar posant reptes assolibles i el jugador ha d'aconseguir alguna recompensa o reconeixement, ja sigui passar al proper nivell, alguna cosa que pot utilitar en el joc, una insígnia que pot fer pública, ... Un exemple de com això pot funcionar seria Mathletics. Però hi ha altres opcions més similars a jocs, es tracta de començar amb alguna cosa prou senzilla que expliqui el funcionament del joc, i cada cop que s'introdueixi una cosa nova, posar una pantalla on es pugui provar.
Algunes de les propostes poden semblar només jocs, però a mesura que un va passant nivells, cada cop es fa més necessari haver aprés alguna cosa, tenir més habilitat. Alguns exemples:
Potser voleu intentar complir els requisits de l'Spaghetti Bridge Contest, el material per fer-ho està a l'abast de tothom, hi ha resultats espectaculars.
O com Bridge Constructor per iPad
Vols aprendre a programar? Cap problema, també hi ha força opcions com ja hem explicat en un altre post. Una de les més interessants per començar és Cargo Bot.
Alguns exercicis de matemàtiques no són prou interessants? Cap problema, afegim-hi uns quants zombies per posar una mica de pressió: Maths vs Zombies
Una mica de física? A banda de la saga de l'Angry Birds per estudiar llançaments o gravetats diferents a la terrestre, el Cut the Rope o el Where is my water per conservació de l'energia, podem construir coses, com mecanismes amb el Monster Physics o dissenyar muntanyes russes
Algunes apps per física |
Einstein és un dels científics més coneguts, i la teoria de la relativitat una de les teories més famoses, i que més joc ha donat a la ciència-ficció, però què passa si vas a la velocitat de la llum? Tens A Slower Speed Of Light on podràs experimentar quins efectes visuals experimentaries anant a velocitats properes a la de la llum.
No comments:
Post a Comment